sunnuntai 26. toukokuuta 2013

Älä kokeile tätä kotona, osa 1

Olen kärsimätön. Kun teen jotain, haluan saada valmista. Jos tekeminen on tylsää tai hidasta, jää hommat usein kesken. Keskenjääneitä käsitöitä on rehellisesti sanottuna kymmenittäin, osa on jo löytänyt kyllä uuden elämän ihan jonain muuna työnä.

Niinpä, kun innostun teen käsitöitä "ihan täysiä" pari iltaa ja työstä tulee joko valmista tai kaikki jää kesken!

Se, mitä olen tässä matkan varrella oppinut on, että nopeutta tärkeämpää kärsimättömälle on huolellisuus. Jälleen kerran eilen olin tilanteessa, jossa olin virkannut mattoa jo hyvän matkaa... Kunnes huomasin, että kuviot ei täsmää. Rupesin tutkimaan ja tajusin tehneeni virheen toisella kierroksella, eli ihan alussa!

Olin tehnyt työtä innoissani ja luottanut, että kyllähän tämä nyt oikein menee, kun pyöreää syntyy ja kuvioita tulee hienosti. Olisi kuitenkin kannattanut laskea ne silmukat ja miettiä työtä muutama askel pidemmälle...



No, sainpahan täydellisen tekosyyn ottaa pyörä alle ja lähteä ostamaan kudetta Lankamaailmasta, koska kuten aina, olin alunperin niin innostunut, että rupesin tekemään mattoa ihan eri kuteesta kuin alunperin suunnittelin...

Ei kommentteja :

Lähetä kommentti